2013. augusztus 16., péntek

Nyelvvizsga

Sokszor megfordult a fejemben az elmúlt 4-6 évben, hogy majd kéne egy nyelvvizsga. Azt nem tudtam, hogy hogyan és mikor, egy valamit tudtam, hogy nem németből fogok, és erre tessék! :-)

Mondhatnám, hogy végre sikerült ez a fránya nyelvvizsga és stb. De akkor hazudnék. Márpedig nem szívesen hazudok. Ha beleszámítjuk az otthoni 9 hetes nyelvkurzust, akkor összesen 9 hónapot tanultam összefüggően németül. Volt hol nehezebb, hol könnyebb periódusa. Ha jól emlékszem, 3szor raktuk arrébb az időpontot a naptáramban, mire sikerült jelentkeznem rá. Most gondolhatjátok, hogy biztos azért sikerült ilyen gyorsan, mertanyanyelvi környezetben voltam, és így sokat kellet németül beszélnem. De ez így nem igaz, csak jól hangzó frázis. A napjaim kb. 85%-ban magyarul beszéltem, és az, hogy itt vagyunk lassan egy éve, nem azt jelenti, hogy ragad az emberre a nyelvismeret. Igazi anyanyelvi környezetben csak 2 hete vagyok, amikor is elkezdtem az iskolát, ahol tényleg mindenki német, és az oktatás is németül folyik. Ez az elmúlt két hét sokkal nagyobb lecke volt, mint az elmúlt 9 hónap :-)

De térjünk vissza a tárgyhoz. Azt nem mondanám, hogy perfekt lettem, hiszen még most is napjában többször kell a szótárt használnom, és még mindig át kell gondolnom, hogy most ha passzív van akkor Particip II-ben vagy Infinitivben van az ige:-) De legtöbbször azért sikerül eltalálnom :-) Örülök neki, hogy sikerült a nyelvvizsga, és hogy növelem a magyar diplomás fiatalok számát, akik elhagyták az országot :-) Ja merthogy igen, ezzel a diplomámat is meg kapom végre. Ami szerintem Anyunak és Apunak nagyobb öröm, mint nekem, mert legalább végre pont került egy fejezet végére, még ha sokáig tartott is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése