2015. augusztus 31., hétfő

Tavak tavak hátán - Berlintől Koppenhágáig 2. rész

Augusztus 30. (vasárnap) -  3. nap

Nem kellett sokat várni az első esős indulásra. Alighogy kifordultunk a Weisser See-i kemping kijáratán, máris nekieredt. Irány vissza, menedékkeresés, felöltözés. Es ez vasárnap legalább háromszor megismétlődött. Esős és napsütéses időszakok váltották egymást, bár hála Istennek napból jóval többet kaptunk, így az esőruhánk többször volt vizes belülről, mint kívülről - az izzadtságtól.

Ilyen napsütésben értük el a Havel folyó forrását is. Az ember azt hinne, ez valami kis erecske-patakocska lesz, erre szembetalálja magát egy kiépített szökőkúttal, amit annyi kő vesz körül, ahány tartományon átfolyik a Havel. Amúgy jó németesen körbeépítettek. De állítólag a Duna forrása sem jobb...

Mindezért kárpótolt bennünket a forrástól alig pár száz méterre fekvő Mühlensee-i strand, ahol Domán amúgy jo németesen (értsd: FKK) belevetette magát a habokba, én pedig nekiláttam az ebéd elkészítésének.

A kávé és a maradék svájci csoki elfogyasztása urán (amit attól az egyébként Zürichben élő magyartól kaptunk, aki kivette a lakásunkat egy időre, amíg mi tekerünk) ujra bringa.

A mecklenburgi tóvidék mesés látványt nyújt, satrazasra és vadkempingre alkalmas helyet viszont jóval kevesebbet... A Müritz Nemzeti Parkban egyenesen tilos sátrat verni, így úgy döntünk, elmegyünk a következő nagyvárosig, Warenig, és ott alszunk a kempingben.

Ahol szinte luxus körülmények várnak minket: wi-fi, addig zuhanyzol, ameddig akarsz (nincs háromperces zseton, aminek darabja 90 cent), és még asztal-szekunk is volt a reggelihez. A kempingnek külön strandja is van, és rengeteg a kutya is, mivel ez egy kifejezetten kutyabarát hely. Még Alfonz is jöhetett volna :)

Augusztus 31. (hétfő) - 4. nap

Waren - városnézés. Egybekötve egy kis bringaszerelessel. Eltörött ugyanis a kulacstartóm. Még valami MTV- s sajtótájékoztatón kapott reklámcucc volt, most mehetett a kukába.

Nagyon meleg van, leég a hátam, muszáj korai ebédszünetet tartani - egy eltévedés, sok erdei, nem betonozott út, és még több útakadály utan...

Újabb tó, újabb strand, újabb fürdés (Linstower See). Sok a gyerek, itt már Domán sem mer FKK- zni :)

Utána irány a német Krakkó (Krakow ám See), ahol végre megtaláljuk az ideális vadkemping-helyszínt közvetlenül a tó partján. Vízszerzés a helyi temetőből, bevásárlás, sátorépítés, fürdés, alvás.