2013. március 7., csütörtök

Ahoj Praha!

És megkaptam! :-)

Azaz mehetek nyáron egy hónapra Prágába, a Karl Universität (magyarul talán Károly Egyetem) négyhetes nyelvtanfolyamára. Ami nem csak nyelvtanfolyam lesz, hiszen lesz egy csomó délutáni programunk is, hétvégén kirándulások, és megismertetnek bennünket egy csomó aktuális kulturális projekttel, valamint Csehország történelmével is. 



Majd meglátjuk, mi újat tudnak mondani :-p Na, jó, csak viccelek, de azt azért elmondhatom, hogy az elmúlt egy szemeszterben, amióta a Humboldt szlavisztika szakos hallgatója vagyok, (a cseh nyelven kívül) rengeteget tanultam a régióról, azon belül is a legtöbbet Csehországról. És emiatt egyre jobban szeretem, és egyre jobban értem is az országot. Jó érzés volt, hogy amikor januárban az elnökválasztások voltak, (részben vagy egészben) értettem az elnökjelöltek programjában és beszédeiben a kulturális és történelmi utalásokat, értettem, hogy ki melyik párt, hogy az egyiket miért szeretik jobban, mint a másikat, és hogy miért voltak olyan rengetegen elégedetlenek a választás eredményével a cseh ismerőseim közül. 

Na, de vissza az ösztöndíjhoz: a Humboldt és a Karl Universität már hosszú évtizedek óta partneregyetemek, így már tradíció, hogy egymás hallgatóinak ösztöndíjakat adnak. Ez is egy ilyen. A Karl Uni egy Humboldtos hallgatónak finanszírozza a kurzust, a szállást, a kaját (az útiköltségeket is valószínűleg) egy hónapon át! Elmondhatatlanul örültem, amikor kiderült, hogy ez az egyvalaki én lehetek, már csak azért is, mert a csaknem 1500 eurós (cc. 450 ezer forintos) kurzusdíjat azért így az esküvő előtt nem tudtuk volna kicsengetni...

A dologban annyi kaland azért lesz, hogy a kurzus július 26-án kezdődik és a program szerint augusztus 22-én ér véget, azaz lesz pont egy napom, hogy az esküvőre hazaérjek :-) De megoldjuk. Ennyi izgalom kell. Enélkül nem élet az élet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése