2014. szeptember 22., hétfő

Fedőneve: EcPol

Azaz "Economic and Political Reporting from Southeast Europe" (Gazdasági és politikai újságírás Dél-Kelet Európából). Ez egy négyhetes újságírószeminárium, a Thomson Reuters Foundation és a Robert Bosch Stiftung szervezésében. Két hét London - a Reuters Hírügynökség központjában - és két hét Berlin, a Bosch Alapítvány székházában. 

Sajnos magyar újságírók nem jelentkezhetnek erre a programra, ezért eddig csak a volt bolgár lakótársamtól, Zoritól hallottam erről a továbbképzésről. Aztán valamikor nyáron Katja, a Bosch egyik volt munkatársa, akivel még mindig tartjuk a kapcsolatot, átküldött nekem egy álláshirdetést, hogy a Bosch szeminárium-asszisztenst keres erre a programra, Berlinbe. Két hét közös munka a 15 kiválasztott újságíróval. 

Igazából még most sem hiszem el, hogy megkaptam ezt a munkát, és hogy engem választottak, pedig már túl is vagyunk az első héten, és ma kezdtük a másodikat. Hát nem alszom sokat, és minden szabadidőmet, amikor nem a tréningen vagyunk, az alábbi flipchartnak a szépítgetésével töltöm, amire minden nap új esti programajánlatokat rakok ki, és hasznos infókat arról, hogy aznap hová-mire érdemes menni. 

Ja, és az egész munka angolul van - két ízig-vérig brit trénerrel, akiket az első napokban - hát be kell, hogy valljam, hogy nem mindig értettem, olyan erős akcentussal beszélnek, de már egy hét után sokkal jobb a helyzet. És a java még hátra van :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése